dijous, 25 d’abril de 2013

Cicle de Tallers de Formació Professional

(Adreçat a antropòlogues i antropòlegs)

Organitza: Associació Catalana Professionals de l'Antropologia (ACPA)
Col·labora: Institut Català d'Antropologia (ICA) i Universitat de Barcelona (UB)

Calendari d’activitats
Presentació

L’ACPA (Associació Catalana de Professionals de l’Antropologia) promou un cicle de tallers de formació professional adreçats a llicenciats, estudiants i investigadors que vulguin fer de l’Antropologia la seva professió.

Davant de la necessitat de trobar altres sortides professionals que no estiguin vinculades al món acadèmic, l’ACPA proposa un cicle de tallers pràctics adreçats al mercat laboral i on els participants aprenguin a treballar en projectes interdisciplinaris amb investigadors de mercat, dissenyadors, enginyers informàtics i industrials, comunicòlegs i institucions públiques.

Els tallers estan impartits per professionals de l’antropologia en actiu i s’estructuren en forma de projectes de feina. Durant els tallers es treballa en equips per desenvolupar propostes de disseny,  creativitat, innovació, consultoria i gestió. A l’inici del taller es defineix el projecte en un o altre sector econòmic i, al llarg del taller, es van aplicant diverses mètodes i tècniques que condueixen a uns resultats tangibles i d’interès per a clients d’un o altre sector institucional. El taller acabarà amb l’elaboració d’un informe professional acompanyat d’una proposta real de canvis documentada etnogràficament.

Els tallers tenen una durada de set setmanes. Hi ha un treball setmanal de coordinació a l’aula i un treball tutoritzat en línia dels participants durant cada setmana. El taller conclou amb una presentació i discusió dels informes i les propostes realitzades.

Informació general dels tallers

El preu per taller és de 185 €
Els socis de l’ACPA tenen un descompte del 10%
Vull fer-me soci de l’ACPA http://acpantropologia.blogspot.com.es/p/butlleta-dinscripcio.html

Descripció de les activitats


Com es treballa amb els dissenyadors de nous productes? En aquest taller, realitzarem una recerca complerta, des la rebuda de l’encàrrec fins a la proposta de solucions. En el transcurs de les sessions passarem per les fases de disseny de la recerca, treball de camp, anàlisi de dades i presentació de resultats en forma de propostes i solucions tangibles. En el transcurs del taller desenvoluparem tasques a les que un antropòleg s’enfronta per portar a terme diferents tipus de projectes de recerca per la innovació, i s’aprendrà com aportar un valor diferenciat en entorns professionals  des dels fonaments antropològics. En el taller es posarà èmfasi en la comunicació permanent i la funció de pont de l’investigador etnògraf amb la resta dels agents participants en la recerca: equip intern d’investigadors multidisciplinaris, diferents tipus d’informants, receptors dels beneficis de la recerca i altres grups d’interès que participen habitualment en les recerques per la innovació.


Què aporten de valor l’Antropologia i les tècniques d’investigació qualitativa a l’estudi del mercat? En aquest taller treballarem sobre la manera d’encaixar l’etnografia i l’anàlisi cultural en la cadena de producció. Farem una recerca focalitzada orientada a innovar en les formes de comercialitzar productes i serveis, i aplicarem tècniques com les autoetnografies, l’observació participant i les entrevistes en profunditat per generar idees, tipologies, patrons i marcs conceptuals que siguin d’utilitat a investigadors de mercat, dissenyadors i comunicardors de nous productes i serveis. Desenvoluparem una experiència concreta des de l’inici fins la fi i treballarem amb propostes reals


Taller pràctic d’antropologia i consultoria a les organitzacions
Què poden fer els antropòlegs com a consultors pel departaments de recursos humans, departament de comunicació i com a suport a la direcció en organitzacions i empreses? En aquest taller els practicants realitzaran el cicle de les diferents etapes de la consultoria. El producte final serà  tenir serveis i projectes propis per a presentar a clients reals basats sobre necessitant reals. Podran experimentar com el conjunt de coneixements adquirits al llarg de la carrera son aplicables a l'activitat professional de consultoria a les organitzacions i definir l'enfoc propi que els estudis en antropologia cultural poden donar als serveis de consultoria a les organitzacions i empreses.


Idees, eines i paranys en la creació d’un producte cultural: De la conceptualització a la comercialització. La creació d’un projecte cultural comporta la necessitat de definir i concretar un procés que s’inicia amb les idees, és materialitza gràcies a l’enginy, i és viable en el moment que assoleix els objectius determinats o és sostenible per si mateix. El taller el volem plantejar com un espai de reflexió envers a les idees i les seves possibilitats en el mercat cultural, quines son les eines i recursos necessaris per posar-les en practica, i quins son els passos cap a la professionalització del gestor cultural . Durant el taller els alumnes aniran desenvolupant el seu propi producte cultural a partir de la seva idea, posaran en practica el seus coneixement metodològics a una realitat no acadèmica, i aniran descobrint la necessitat de conèixer i d’incorporar altres coneixements que complementen el procés creatiu i acadèmic, amb les necessitats concretes del moment actual.

Per a informació i inscripcions consulteu l'apartat específic de cada taller.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada